MAMĂ
MAMĂ
- Lansat: 2024
- Gen: Drama
- Tipul: Pentru maturi
- Regia: Luminița Țâcu
- Scenografia: Luminița Țâcu
- Esperanza: Aurica Ţăruş
- Amparo: Maria Ciobănică
„MAMĂ” de MARTA BARCELÓ
- Traducere: Luminița Voina – Răuț
- Regie sunet: Ghenadie Zbîrciog
- Regie lumini: Marcel Manole
„MAMĂ” evocă povestea lui Amparo și a Esperanzei, două necunoscute care își oferă una alteia un nou început şi un rost pe care îl considerau ratat. Așadar, o fiică în căutarea unei mame și o mamă în căutarea unei fiice se întâlnesc în urma unui anunț. Practic, o fiică își angajează o mamă. Cele două semnează și un contract „ca să nu aibă probleme cu fiscul” și devin astfel mamă și fiică, pe perioadă determinată. Fiecăreia îi revin diverse obligații stabilite prin respectivul contract: pe de-o parte, fiica trebuie să-și strige noua mamă ca „mamă”, să o viziteze de un număr de ori, să mănânce cu ea în fiecare sâmbătă, să o sune și să-i povestească ce se mai întâmplă în viața ei și să-i plătească lunar 600 de euro. Mama, la rândul ei, se angajează să fie empatică, răbdătoare, atentă, să-i ofere fiicei îmbrățișări și sfaturi nelimitate, să-i gătească, să n-o judece pentru ceea ce este sau ceea ce face, să-i cumpere cadouri de ziua ei și să o găzduiască la ea acasă oricând aceasta își dorește. Marta Barceló este absolventă de studii de Artă Dramatică (specializare mimă) de la Institut del Teatre din Barcelona. Ulterior a urmat și studii de circ la The Circus Space (Londra). Cariera sa a fost foarte legată de compania de producție Res de Res i En Blanc, unde a lucrat timp de douăzeci de ani, în calitate de creator, actriță, trapezist, codirector sau autor de spectacole de mimă, circ și teatru. În paralel, a lucrat din 2005 ca scenaristă pentru seriale de ficțiune difuzate la televiziunea regionalăb din Insulele Baleare. În 2013, spectacolul (Remor), care a fost scris, jucat și regizat de ea, a câștigat Total Theatre Award la Festivalul Fringe de la Edinburgh. Spectacolul mai abordează și alte teme arzătoare, cum ar fi sărăcia celor vârstnici, care, după ce au muncit o viață întreagă, nu se pot susține doar cu pensia. Umilința suportată în tăcere şi singurătate. Majoritatea sunt femei, căci vin dintr-o generație în care acestea nu erau atât de mult prezente în câmpul muncii și se dedicau mai mult creșterii copiilor. Copii şi Părinți, Mamă şi Fiică, Iubire ne- condiționată, IIUBIRE!
„MAMĂ” de MARTA BARCELÓ
- Traducere: Luminița Voina – Răuț
- Regie sunet: Ghenadie Zbîrciog
- Regie lumini: Marcel Manole
„MAMĂ” evocă povestea lui Amparo și a Esperanzei, două necunoscute care își oferă una alteia un nou început şi un rost pe care îl considerau ratat. Așadar, o fiică în căutarea unei mame și o mamă în căutarea unei fiice se întâlnesc în urma unui anunț. Practic, o fiică își angajează o mamă. Cele două semnează și un contract „ca să nu aibă probleme cu fiscul” și devin astfel mamă și fiică, pe perioadă determinată. Fiecăreia îi revin diverse obligații stabilite prin respectivul contract: pe de-o parte, fiica trebuie să-și strige noua mamă ca „mamă”, să o viziteze de un număr de ori, să mănânce cu ea în fiecare sâmbătă, să o sune și să-i povestească ce se mai întâmplă în viața ei și să-i plătească lunar 600 de euro. Mama, la rândul ei, se angajează să fie empatică, răbdătoare, atentă, să-i ofere fiicei îmbrățișări și sfaturi nelimitate, să-i gătească, să n-o judece pentru ceea ce este sau ceea ce face, să-i cumpere cadouri de ziua ei și să o găzduiască la ea acasă oricând aceasta își dorește. Marta Barceló este absolventă de studii de Artă Dramatică (specializare mimă) de la Institut del Teatre din Barcelona. Ulterior a urmat și studii de circ la The Circus Space (Londra). Cariera sa a fost foarte legată de compania de producție Res de Res i En Blanc, unde a lucrat timp de douăzeci de ani, în calitate de creator, actriță, trapezist, codirector sau autor de spectacole de mimă, circ și teatru. În paralel, a lucrat din 2005 ca scenaristă pentru seriale de ficțiune difuzate la televiziunea regionalăb din Insulele Baleare. În 2013, spectacolul (Remor), care a fost scris, jucat și regizat de ea, a câștigat Total Theatre Award la Festivalul Fringe de la Edinburgh. Spectacolul mai abordează și alte teme arzătoare, cum ar fi sărăcia celor vârstnici, care, după ce au muncit o viață întreagă, nu se pot susține doar cu pensia. Umilința suportată în tăcere şi singurătate. Majoritatea sunt femei, căci vin dintr-o generație în care acestea nu erau atât de mult prezente în câmpul muncii și se dedicau mai mult creșterii copiilor. Copii şi Părinți, Mamă şi Fiică, Iubire ne- condiționată, IIUBIRE!